In seiner Funktionalität auf die Lehre in gestalterischen Studiengängen zugeschnitten... Schnittstelle für die moderne Lehre
In seiner Funktionalität auf die Lehre in gestalterischen Studiengängen zugeschnitten... Schnittstelle für die moderne Lehre
Learn the fundamentals of Blender, a versatile open-source 3D software. This course is open for students interested in exploring 3D artistry using Blender. We will cover the following topics:
> Navigation of the program
> Importing and exporting files
> Workflow combining other programmes
> Lighting
> Texturing
> Animation
> Physics simulation
> Rendering and compositing
> Prepare files for XR project.
Day 1 / 16. Nov. / 10-17UhrÂ
Introduction to the program, getting used to the interface and navigation in 3D workspace. Import different types of data and prepare them for further work. Basic knowledge about materials in 3D. Simple studio set up for rendering an object. In the end of the day, produce a rendering of a still life image.
Day 2 / 17. Nov./ 10-17UhrÂ
Introduction to procedural material and UV mapping. Optimisation of the 3D scene. Simple animation with keyframe, simulation and rigging. In the end of the day, produce a rendering of an animated scene.
Place limit: 15 students Max. First come first serve!!Â
Anmeldung: du.zhang@mkh-mail.de
____
Credits: 1
Freie Kunst BA/MA
Modul Wahlpflicht – Freie Kunst
Raumstrategien BA/MA
Modul Wahlpflicht – Raumstrategien
Kommunikationsdesign BA/MA
Modul Wahlpflicht – Kommunikationsdesign
Industriedesign BA/MA
Modul Wahlpflicht – Industriedesign
Zentrum fĂĽr Medien
Modul Wahlpflicht – Zentrum für Medien
Industriedesign MA
Modul 3 Methoden
Wintersemester 2024 / 2025
Blockseminar
16.11.2024
Englisch
L 00.09 Seminarraum ZFM